Reclame is er in allerlei vormen en maten. Je hebt dure manieren van reclame maken, maar ook hele goedkope.
Kostenbesparing is binnen de zakenwereld natuurlijk een hot-item. Ook dit kan op honderduizend verschillende manieren. Bedrijven bezuinigen op personeel, innovatie, research, noem het maar op. Ook het budget voor het maken van reclame wordt kleiner. Bedrijven hebben gewoon minder te besteden, daarom is het logisch dat ook hierop wordt bezuinigt.
Bedrijven worden steeds creatiever om kosten te besparen. Daarom belicht ik in deze blog een goedkope manier van reclame maken en tevens een vorm van guerrillamarketing. Het gaat hier om 'Reverse grafitti', oftewel stoeptegelreclame. Bedrijven spuitten met een hogedrukspuit de stoep schoon. Dit alleen in de vorm van een advertentie naar keuze. Zo kunnen bedrijven op een orginele, millieubewust manier reclame maken. Hiermee benadruk je als bedrijf je millieuvriendelijke beleid.
Ook in Nederland zie je het steeds vaker. Allerlei bedrijven kiezen steeds vaker voor deze goedkope manier van marketing. Zo ook Plus supermarkten (FOTO), bij het treinstation in Gorinchem hebben zij hun logo laten 'schoonspuiten'. Zo proberen supermarkten, geen bedrijven die bekend staan om hun innovatieve karakter, guerrillamarketing toe te passen in hun marketingstrategie!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten